Το Εργατικό Κέντρο Λάρισας είχε επισημάνει εδώ και καιρό(1 χρόνο πριν) την τραγική κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι που μετακινούνται καθημερινά στον άξονα Λάρισα-Θεσσαλονίκη με τον σιδηρόδρομο. Εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις και τις αφίξεις των δρομολογίων με συνέπεια οι συνάδελφοι να καθυστερούν στην προσέλευση στην δουλειά τους καθώς και στην επιστροφή στον τόπο κατοικίας τους. Το πρόβλημα ξεκίνησε μέσα στην περίοδο της πανδημίας από την στιγμή που μεταφέρθηκαν οι ηλεκτροκίνητοι συρμοί της συγκεκριμένης γραμμής σε άλλες γραμμές στην Αττική κι αντικαταστάθηκαν από παλιότερης τεχνολογίας (ντιζελοκίνητες) και πολύ ποιο αργούς συρμούς. Η κατάσταση αυτή αφορά πάνω από 200 εργαζόμενους μόνο στον νομό Λάρισας που μετακινούνται με το τρένο στην δουλειά τους , χωρίς να υπολογίσει κανείς τους υπόλοιπους από τις άλλες περιοχές.
Το αποτέλεσμα είναι οι ίδιοι το πρωί πηγαίνοντας στην δουλειά να είναι ασυνεπείς και εκτεθειμένοι απέναντι στον εργοδότη τους ,στις υπηρεσίες τους με ότι κινδύνους περιλαμβάνει αυτό για την εργασιακή τους σχέση. Ταυτόχρονα το απόγευμα είναι αναγκασμένοι να αναλώνουν πολύ περισσότερο χρόνο στην μετακίνησή τους , καθυστερώντας να επιστρέψουν στο σπίτι και στις οικογένειές τους. Η κατάσταση είναι τόσο τραγική που οι συνάδελφοι κυριολετκικά δεν ξέρουν τι ώρα θα φύγουν και τι ώρα θα φτάσουν. Πολλές φορές η καθυστέρηση φτάνει και μέχρι μια ώρα επιπλέον στην αναμονή.
Συγχρόνως ο συγχρωτισμός ειδικά στα πρωινά και μεσημεριανά δρομολόγια είναι πολύ αυξημένος , μεγαλώνοντας αντίστοιχα και τον κίνδυνο ειδικά στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο που υπάρχει νέα έξαρση της πανδημίας. Με δεδομένο μάλιστα το γεγονός πως έχουν μειωθεί τα δρομολόγια τα δύο χρόνια της πανδημίας. Αυτά συμβαίνουν μάλιστα σε εργαζόμενους που κατά τα άλλα η κυβέρνηση απειλεί με πρόστιμα εάν δεν τηρούν υγειονομικά πρωτόκολλα που προβλέπονται.
Η Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Ν. Λάρισας, σε επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλε πριν ένα χρόνο στην εμπορική διεύθυνση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της γνωστοποίησε ένα πρόβλημα που ήδη φυσικά γνώριζε. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση για το σε ποιες ενέργειες θα προβεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να λυθεί άμεσα το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εδώ και μέρες οι συνάδελφοι μας που μετακινούνται σε άλλες πόλεις για την εργασία τους.
Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση είναι φυσική συνέπεια της χρόνιας κι εκτεταμένης απαξίωσης του δημόσιου σιδηρόδρομου. Μέσα από τις αλλεπάλληλες ιδιωτικοποιήσεις, την ανάθεση έργων και τμημάτων της λειτουργίας του σε εργολάβους. Με τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού καθώς εδώ και χρόνια δεν γίνονται ουσιαστικά προσλήψεις, δεν αντικαθίστανται ούτε καν όσοι συνταξιοδοτήθηκαν.
Αντιθέτως προαναγγέλλονται έργα που στοχεύουν στην άμεση σύνδεση του σιδηροδρομικού άξονα με τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, ώστε να μεταφέρονται άμεσα και πιο γρήγορα τα όποια εμπορεύματα. Για ακόμη μία φορά επιβεβαιώνεται ότι μοναδικό κριτήριο είναι το μέγιστο δυνατόν κέρδος και όχι η ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
Οι εργαζόμενοι κι λαός της περιοχής μπορεί τώρα να βγάλει συμπεράσματα για αν η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της εμπορευματοποίησης βασικών αναγκών στην ζωή μας για την εξασφάλιση κερδοφόρων επενδύσεων των επιχειρηματικών ομίλων μπορεί να οδηγήσει στην ικανοποίησή τους. Δεν μπορεί σήμερα , στον 21ο αιώνα να μιλάνε όλοι για τις τραίνα που κινούνται σε υπερηχητικές ταχύτητες, φανερώνοντας πραγματικά τις απίστευτες δυνατότητες που έχει η εποχή μας , όμως η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας για γρήγορη κι ασφαλή μετακίνηση κινείται με την «πόστα».
Ως ΕΚΝΛ καλούμε τους εργαζόμενους μέσα από την συλλογική οργάνωση στα σωματεία, την συμμετοχή στην δράση τους να απαιτήσουν :
- Να δοθεί άμεσα λύση ώστε να μεταφέρονται εγκαίρως οι συνάδελφοι μας στον τόπο εργασίας και κατοικίας τους και με ασφάλεια.
- Να προσληφθεί άμεσα το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό , να καλυφθούν όλα τα κενά.
- Αποκλειστικά δημόσιο – σύγχρονο σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του λαού.
Η Διοίκηση