Το Εργατικό Κέντρο Λάρισας είχε επισημάνει εδώ και καιρό την τραγική κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι που μετακινούνται καθημερινά στον άξονα Λάρισα-Θεσσαλονίκη με τον σιδηρόδρομο. Εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις και τις αφίξεις των δρομολογίων με συνέπεια οι συνάδελφοι να καθυστερούν στην προσέλευση στην δουλειά τους καθώς και στην επιστροφή στον τόπο κατοικίας τους. Η κατάσταση αυτή αφορά πάνω από 200 εργαζόμενους μόνο στον νομό Λάρισας που μετακινούνται με το τρένο στην δουλειά τους , χωρίς να υπολογίσει κανείς τους υπόλοιπους από τις άλλες περιοχές.
Σε αυτό ήρθε να προστεθεί η αλλαγή και η κατάργηση ορισμένων δρομολογίων σε ώρες αιχμής κυρίως τις πρώτες πρωινές ώρες και τις μεσημεριανές όσον αφορά την επιστροφή τους. Τόσο τα πρωινά όσο και τα μεσημεριανά δρομολόγια μετατίθενται μισή ώρα είτε αργότερα είτε νωρίτερα πράγμα το οποίο δεν βολεύει κανέναν ειδικά στον ιδιωτικό τομέα. Πολλοί εργαζόμενοι αναγκάζονται να περιμένουν μέχρι τις 17.08 (επειδή τα προηγούμενα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη 14:30 και 16:20 αντίστοιχα τώρα γίνονται 13:40 και 15:40) για να επιστρέψουν το βράδυ καθώς το πρωί δυστυχώς αργούν στην εργασία τους εκτεθειμένοι απέναντι στον εργοδότη τους ,στις υπηρεσίες τους με ότι κινδύνους περιλαμβάνει αυτό για την εργασιακή τους σχέση. Ήδη συνάδελφος έχει χάσει την δουλειά της γι΄αυτό τον λόγο !
Το αποτέλεσμα είναι οι ίδιοι το πρωί πηγαίνοντας στην δουλειά να είναι ασυνεπείς και εκτεθειμένοι απέναντι στον εργοδότη τους ,στις υπηρεσίες τους με ότι κινδύνους περιλαμβάνει αυτό για την εργασιακή τους σχέση. Ταυτόχρονα το απόγευμα είναι αναγκασμένοι να αναλώνουν πολύ περισσότερο χρόνο στην μετακίνησή τους , καθυστερώντας να επιστρέψουν στο σπίτι και στις οικογένειές τους. Η κατάσταση είναι τόσο τραγική που οι συνάδελφοι κυριολεκτικά δεν ξέρουν τι ώρα θα φύγουν και τι ώρα θα φτάσουν. Η Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Ν. Λάρισας ήδη έχει αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας στην εμπορική διεύθυνση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της γνωστοποίησε ένα πρόβλημα που ήδη φυσικά γνώριζε.
Θεωρούμε απαράδεκτο εκ μέρους της εταιρείας αντί να μεριμνά για την επίλυση αυτού του πολύ σοβαρού προβλήματος με την στάση της να το οξύνει ακόμη περισσότερο. Οι συνάδελφοι δικαιολογημένα απορούν πως είναι δυνατόν να διαβάζουν τις τελευταίες ημέρες για σύγχρονα τρένα που θα πραγματοποιούν την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε λιγότερο από 4 ώρες και οι ίδιοι να βρίσκονται στον δρόμο για μία έως και δύο ώρες επιπλέον καθημερινά για μια διαδρομές που δεν είναι πάνω από μίση ώρα σε πολλές περιπτώσεις.
Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση είναι φυσική συνέπεια της χρόνιας κι εκτεταμένης απαξίωσης του δημόσιου σιδηρόδρομου. Μέσα από τις αλλεπάλληλες ιδιωτικοποιήσεις, την ανάθεση έργων και τμημάτων της λειτουργίας του σε εργολάβους. Με τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού καθώς εδώ και χρόνια δεν γίνονται ουσιαστικά προσλήψεις, δεν αντικαθίστανται ούτε καν όσοι συνταξιοδοτήθηκαν.
Οι εργαζόμενοι κι λαός της περιοχής μπορεί τώρα να βγάλει συμπεράσματα για αν η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της εμπορευματοποίησης βασικών αναγκών στην ζωή μας για την εξασφάλιση κερδοφόρων επενδύσεων των επιχειρηματικών ομίλων μπορεί να οδηγήσει στην ικανοποίησή τους. Δεν μπορεί σήμερα , στον 21ο αιώνα να μιλάνε όλοι για τις τραίνα που κινούνται σε υπερηχητικές ταχύτητες, φανερώνοντας πραγματικά τις απίστευτες δυνατότητες που έχει η εποχή μας , όμως η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας για γρήγορη κι ασφαλή μετακίνηση κινείται με την «πόστα».
Ως ΕΚΝΛ καλούμε τους εργαζόμενους μέσα από την συλλογική οργάνωση στα σωματεία, την συμμετοχή στην δράση τους να απαιτήσουν :
- Να δοθεί άμεσα λύση ώστε να μεταφέρονται εγκαίρως οι συνάδελφοι μας στον τόπο εργασίας και κατοικίας τους και με ασφάλεια.
- Να προσληφθεί άμεσα το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό , να καλυφθούν όλα τα κενά.
- Αποκλειστικά δημόσιο – σύγχρονο σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του λαού.
Η Διοίκηση