Να μην μείνει κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού

χιλιάδες λαϊκές-εργατικές οικογένειες αναγκάζονται να πληρώνουν τροφεία στους Δημοτικούς-παιδικούς σταθμούς

Μοιράσου το άρθρο!

ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΟΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ

Δελτίο Τύπου 7/7/2017

Το Εργατικό Κέντρο Ν. Λάρισας, καλεί όλους τους γονείς, να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν να μη μείνει κανένα παιδί εκτός παιδικών σταθμών.

Mε βάση το χθεσινό δελτίο τύπου της ΕΕΤΑΑ για τα αποτελέσματα της δράσης «Εναρμόνιση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής 2017-2018», χιλιάδες παιδιά πανελλαδικά και εκατοντάδες στο Ν. Λάρισας, μένουν εκτός παιδικών σταθμών και ΚΔΑΠ, οδηγώντας χιλιάδες λαϊκές οικογένειες σε αδιέξοδο, αναζητώντας λύσεις και παιδικό σταθμό για να εγγράψουν τα παιδιά τους.

Ο πραγματικός αριθμός των παιδιών που αποκλείστηκαν είναι πολύ μεγαλύτερος από τους αριθμούς που αποτυπώνονται στο δελτίο της ΕΕΤΑΑ, καθώς πολλές οικογένειες δεν είχαν καν δικαίωμα συμμετοχής και κατά συνέπεια δεν κατέθεσαν αίτηση πχ για να είχε δικαίωμα να υποβάλει αίτηση μια οικογένεια με δύο παιδιά έπρεπε να έχει 27.000 ευρώ ετήσιο οικογενειακό εισόδημα. Με τα στοιχεία της ΕΕΤΑΑ, αποδεικνύεται πως ακόμα και κάτω από αυτό το όριο, περισσότερα από 55000 παιδιά κόπηκαν από το πρόγραμμα.

Χιλιάδες εργατικές-λαϊκές οικογένειες σπρώχνονται βίαια στα τροφεία των δημοτικών παιδικών σταθμών, αν και εφόσον δεχτούν τα παιδιά τους, αλλά και σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Με δεδομένη την άσχημη οικονομική δυνατότητα, με τους γονείς να αδυνατούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην άδεια τσέπη, υψώνεται απροσπέλαστο τοίχος.

Επειδή ο ρόλος των παιδικών σταθμών δεν έχει χαρακτήρα parking ώστε να περιορίζεται στη φύλαξη των βρεφών και των νηπίων κατά τις ώρες εργασίας των γονιών, αλλά εστιάζει στην ομαλή ψυχοσωματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, το πρόβλημα απαιτεί άμεση λύση, αφορά τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, τις άμεσες διεκδικήσεις τους.

Σήμερα απαιτούνται δομές Προσχολικής Αγωγής αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν για όλα τα παιδιά, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους, με επαρκή χρηματοδότηση, κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, και στελέχωση με επιστημονικό παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό.